Thomas Hauser

Geboren 1992, wurde Thomas im direkten Anschluss an die Ausbildung an der Otto-Falckenberg-Schule 2015 an den Münchner Kammerspielen engagiert. Der in klassischem Gesang ausgebildete Schauspielstudent lernte Dimiter Gotscheff während seines Studiums für eine Arbeit an «Zement» kennen, die zum Berliner Theatertreffen 2014 eingeladen wurde. An den Münchner Kammerspielen entwickelte er bis 2023 eigene künstlerische Handschriften mit Toshiki Okada, Stefan Pucher, Alexander Giesche, Trajal Harall, Susanne Kennedy, Luis Krawen, Felix Rothenhäusler, Yana Thönnes und weiteren. Thomas Hauser spielt, dreht, singt, flötet, liest, liest vor, macht Kung Fu, ist seit 2015 als Alan Turing in der Uraufführung der gleichnamigen Oper des Komponisten Pierre Jodlowski europaweit unterwegs (Libretto v. Frankfurter Buchpreisträger Frank Witzel) und überlässt die Wahl der Pronomen dem Gegenüber.

Ab der Spielzeit 2024/2025 ist Thomas festes Ensemblemitglied am Residenztheater.

Performing in

The legendary musical «Cabaret» entices us into the dazzling world of the Kit Kat Club in the 1930s. Every night the enigmatic Sally Bowles thrills the audience with her famous song «Life is a Cabaret», a celebration of decadence and diversity. The young American Clifford Bradshaw is caught up in this intensely sensual world. Yet, at the same time, something dark is becoming an ever-stronger presence in the daily lives of these exuberant fun-lovers.

Cabaret
Premiere
Residenztheater
Fri 12 Dec

During the global economic crisis of the 1920s, a young woman tries out self-realization and yet ends up in a restrictive marriage, confronted with misogyny and male bonding as well as the rise of National Socialism. Elsa-Sophie Jach adapts Marieluise Fleisser's only novel for the stage.

Eine Zierde für den Verein (A credit to the club)
Artist talk afterwards
Marstall, 20.00 o'clock
Tue 21 Oct
Marstall, 20.00 o'clock
Fri 24 Oct

What do we need to make theatre? Does theatre have a tangible impact on our lives?

Based on a reading of Bertolt Brecht's 77-part «A Short Organum for the Theatre», the South Korean director Kyung-Sung Lee and the ensemble of the Residenztheater explore the current crises in Korea, Germany and the world, playfully testing whether Brecht could still help us to understand the world better today.

77 Versuche, die Welt zu verstehen (77 attempts to understand the world)
Only a few more times
Marstall, 20.00 o'clock
Thu 09 Oct