Ilja Mirsky

Dramaturg / Digitaldramaturg

llja Mirsky studierte Kognitionswissenschaften an der Universität Tübingen, Politik, Literatur und Psychologie an der Universität Haifa (Israel) und Performance Studies an der Universität Hamburg. Er unterrichtet zu immersiven Medien und digitaler Dramaturgie an der ADK Ludwigsburg, der Universität Tübingen und an der University of Arts Helsinki. Von 2019 bis 2022 war er Dramaturg und regelmäßig auch Programmierer am Institut für theatrale Zukunftsforschung (ITZ) im Tübinger Zimmertheater.
Seit der Spielzeit 2022/2023 ist er Digitaldramaturg und Dramaturg am Residenztheater.

Productions

In «Gesichter» taucht die für ihre «Kopenhagen-Trilogie» gefeierte Autorin mit einer fesselnden Kombination aus bildhafter, expressiver und surrealer Sprache so tief in die verzerrte Wahrnehmungswelt der Hauptfigur Lise Mundus ein, dass es beinahe schmerzhaft wird.

RESI DIGITAL: «Gesichter» von Tove Ditlevsen
Publikumsgespräch im Anschluss
Marstall, 20.00 o'clock
Mon 06 May
If applicable, remaining tickets
Save date

In Kooperation mit dem XR HUB Bavaria, dem Bayerischen Rundfunk, dem Goethe Institut, ZDF.Digital und dem Lehrstuhl für Philosophy of Mind der LMU München wird ausgehend von künstlerischen und wissenschaftlichen Perspektiven die Prozesshaftigkeit und das Potential der Verbindung von Theater und Technologie erfahrbar gemacht. 

 

16–20 Uhr: Ausstellung im Marstall in Kooperation mit XR HUB Bavaria, BR, Goethe Institut, ZDF.Digital und LMU München – EINTRITT FREI!

20 Uhr: Gespräche und Diskussion zu «Neue Sinnlichkeit»

Im Anschluss: Party zu «Neue Sinnlichkeit»

RESI DIGITAL: NEUE SINNLICHKEIT

«And often the outward signs of ascent only become apparent once the decline has begun again.» In his 1901 novel, subtitled «The Decline of a Family», Thomas Mann uses precise characterisation and an ironic style to describe the incipient structural collapse of the grande bourgeoisie. Mann drew his inspiration for «Buddenbrooks» from the story of his own family in Lübeck and people of the city where he was living at the time: Munich. Mann shows the potential complexity of relations between North and South Germany with considerable humour in the relationship between Tony Buddenbrook and the Munich hop-trader Alois Permaneder.

Buddenbrooks
Cuvilliéstheater, 19.30 o'clock
Thu 23 May
Cuvilliéstheater, 19.30 o'clock
Tue 28 May
Cuvilliéstheater, 19.30 o'clock
Thu 30 May

A prince of fashion and a fairy-tale king. A bird of paradise and a cult figure. A Munich original and a philanthropist. During the course of his lifetime, Rudolph Moshammer was given countless of these nicknames and soubriquets. Everyone recognized him as an eccentric with his dog Daisy on his arm, a talk show guest and man of society. Like his role model, Bavaria’s fairy-tale king Ludwig II, he loved glamour, opulence, and excess. In his appearances as an actor and in advertisements, as a singer in the preliminary round for the Eurovision Song Contest and with books like «Mama und ich» (Mama and Me), he became a cult figure and his fashion boutique «Carnaval de Venise» in Maximilianstraße became a cult address and place of pilgrimage for Mosi fans.

MOSI - The Bavarian Dream
Premiere
Marstall
Sat 27 Apr
If applicable, remaining tickets
Save date
Marstall, 20.00 o'clock
Mon 29 Apr
If applicable, remaining tickets
Save date
Marstall, 19.00 o'clock
Thu 09 May
If applicable, remaining tickets
Save date
7.30 pm Introduction
Marstall, 20.00 o'clock
Tue 14 May
If applicable, remaining tickets
Save date
7.30 pm Introduction
Marstall, 20.00 o'clock
Wed 22 May
If applicable, remaining tickets
Save date