Benito Bause

Gast

Geboren 1991, aufgewachsen in Lüdenscheid und Hannover, studierte Benito Bause von 2013 bis 2017 an der Hochschule für Musik und Theater «Felix Mendelssohn Bartholdy» Leipzig Schauspiel und war bereits währenddessen am Neuen Theater Halle auf der Bühne zu erleben. Er ist Preisträger des Marina-Busse Solopreises des Schauspielschultreffens deutschsprachiger Schauspielstudierender 2016 für seine Darstellung des Moritz Stiefel in «Frühlings Erwachen». 2017 erhielt er den Theaterpreis des Freundeskreises des Neuen Theater Halle als Bester Schauspieler der Spielzeit 2016/2017 für seine Verkörperung des Salem in Rainer Werner Fassbinders «Angst essen Seele auf». Sein erstes Festengagement führte ihn 2017 an das Schauspielhaus Zürich, wo er mit Barbara Frey, Bastian Kraft, Nikolaus Habjan, Jan Bosse und Christoph Marthaler arbeitete. Von 2019 bis 2021 war er festes Ensemblemitglied am Residenztheater. Mit den Serien «All you need»,  «Doppelhaushälfte» und «Neumatt» ist Benito Bause im Fernsehen zu sehen.

Performing in

PART I: MILLENNIUM APPROACHES

PART II: PERESTROIKA

The mid-1980s: the outbreak of the disease AIDS alarms New York. Louis, son of a wealthy Jewish family, abandons his sick boyfriend Prior and starts a relationship with conservative Mormon lawyer Joe. When Joe’s drug-dependent wife Harper retreats into dreams of everlasting ice, his strictly religious mother flies in outraged from Salt Lake City. The Republican Roy Cohn, a cynical and power-obsessed lawyer, insists until his last breath that he is not gay and does not have AIDS. Even on his deathbed, he refuses to stop arguing about this with his black nurse Belize. And then an angel breaks through Prior’s bedroom ceiling.

Engel in Amerika (Angels in America)

The Australian playwright and director Simon Stone whose attention-grabbing contemporary interpretations of classic dramas have caused an international sensation, takes characters, narrative threads and motifs from Horváth’s works, catapults them into the present day and weaves them together into a touching, post-heroic panorama of human effort in times of crisis.

Unsere Zeit (Our Time)

Ensemble