Liliane Amuat

Geboren 1989 in Zürich, studierte Liliane Amuat am Max Reinhardt Seminar Wien Schauspiel. Nach vier Jahren im Ensemble des Wiener Burgtheaters und vier Jahren am Theater Basel wechselte sie 2019 ans Residenztheater. Sie arbeitete u. a. mit Regisseur*innen wie Sebastian Baumgarten, Katie Mitchell, Bastian Kraft, Stefan Kimmig und Simon Stone, mit dessen Inszenierungen sie 2016 und 2017 zum Berliner Theatertreffen eingeladen wurde. 2020 erhielt sie den Kurt Meisel Förderpreis für ihre Darstellung in «Lulu». 

Für ihre Hauptrolle in «Skizzen von Lou» wurde sie für den Schweizer Filmpreis 2017 als «Beste Darstellerin» und als «Beste Nachwuchsschauspielerin» beim Max Ophüls Filmfestival nominiert, außerdem erhielt sie 2017 den Schweizer Fernsehfilmpreis.

Aktuell ist sie in einer Hauptrolle im Kinofilm «das Mädchen und die Spinne» zu sehen, der an der Berlinale mit zwei silbernen Bären ausgezeichnet wurde

Performing in

The Munich dramatist Frank Wedekind spent over twenty years working on what he called his monster tragedy which, due to harsh censorship, would never be performed in his home city during his lifetime. It was too indecent, too lewd. In Lulu, Wedekind created a snake, a creature «to tempt, to seduce» – and to murder. For her lovers, Lulu is like a screen onto which they can project their desires – whatever a man wants, he will find it in her. And it goes further: Lulu’s seductions drive an entire succession of her lovers in Munich and Paris to their deaths until she ultimately throws herself into death’s arms in the back streets of London.

Lulu
Residenztheater, 20.00 o'clock
Fri 30 Sep

Hamsun’s trilogy tells the story of a man who feels he has been overlooked by the elites that set the tone and cheated of social recognition. The philosopher Ivar Kareno evolves from a 30-year-old radical and anti-liberal writer on the fringes of poverty into a 40-year-old private tutor to the two sons of a businessman in a distant coastal region. Here Kareno sits brooding in his writing tower, while an infectious fever descends on people, arriving from the North, the businessman Otermann is driven mad by his wealth and a strange man wanders between the houses, rumoured to be justice. Ten years later, the 50-year-old Kareno is still hoping for a major turning point in his life. And he will indeed reach a milestone where he must decide whether he will remain true to the radical ideas of his youth or to pursue a career that is more measured politically.   

Spiel des Lebens (The game of life)
Residenztheater, 18.30 o'clock
Mon 03 Oct
Residenztheater, 18.30 o'clock
Tue 11 Oct

Ensemble