Anna Bardavelidze
Geboren 1998 in München, begann Anna Bardavelidze ihre Ausbildung an der Hochschule für Musik und Darstellende Kunst in Frankfurt/M. Dort arbeitete sie als Teil des Studiojahres am Schauspiel Frankfurt m it Christina Tscharyski, Jessica Glause und Anne Bader. Anschließend folgte eine Gastarbeit mit Volker Löscham Schauspiel Essen. Anna Bardavelidze war von 2019 bis 2020 Stipendiatin der Liesl- Christ-Stiftung für Zweisprachigkeit und wurde von 2020 bis 2022 von der Studienstiftung des deutschen Volkes gefördert.
Seit der Spielzeit 2022/2023 ist sie am Residenztheater engagiert.
Performing in
«Agnes Bernauer», first performed in the GDR in 1977, starts like a stop-motion fairy tale: after the death of her mother, Agnes is sent out to work by her bankrupt father. But she is unable to believe that she will find a profession that «gives her pleasure», and decides to marry money. Her rise in society happens quickly: Agnes becomes pregnant and takes Albrecht as a husband: a squeamish only child and mother’s boy who is pampered in the golden cage of the Werdenfels’ family business.
Agnes BernauerIn Kooperation mit dem XR HUB Bavaria, dem Bayerischen Rundfunk, dem Goethe Institut, ZDF.Digital und dem Lehrstuhl für Philosophy of Mind der LMU München wird ausgehend von künstlerischen und wissenschaftlichen Perspektiven die Prozesshaftigkeit und das Potential der Verbindung von Theater und Technologie erfahrbar gemacht.
16–20 Uhr: Ausstellung im Marstall in Kooperation mit XR HUB Bavaria, BR, Goethe Institut, ZDF.Digital und LMU München – EINTRITT FREI!
20 Uhr: Gespräche und Diskussion zu «Neue Sinnlichkeit»
Im Anschluss: Party zu «Neue Sinnlichkeit»
RESI DIGITAL: NEUE SINNLICHKEITJeden Samstag im Advent lesen Schauspieler*innen des Ensembles die schönsten Märchen von Hans Christian Andersen.
RESI LIEST: DIE KRÖTEIn his plays, the Chilean director and playwright Guillermo Calderón achieves an entirely original combination of humour and political power. Many of his texts are highly comic tales of the prejudice, ignorance and egotism that come to light through intercultural exchange. His latest play for the Residenztheater tells of the efforts of a religious sect in Munich to advertise for a newly founded settlement in Chile.
BavariaWith sharp-witted and pleasurable writing, Kevin Rittberger demonstrates why climate targets will never be achieved under the current economic regime, that work is self-defeating if it makes people ill and that the model of blood-based kinship is outmoded due to the current state of medicine and technology.
Der Entrepreneur (THE ENTREPRENEUR)Imagine that you haven’t been born yet. And imagine too that your whole life so far is unimportant. Just like all the opportunities you might have missed or bad decisions you might have made. Leave it all behind you. In «Now or Never» we are going to make a completely fresh start!
Jetzt oder nie (NOW OR NEVER)